Tempeh Steak & Zoo Buddies Bento

by - Monday, May 23, 2011

Tempeh Steak & Zoo Buddies Bento 2
As always... This week passed way too hectic for me. The weightless head still often hits me when I'm too exhausting from working (sometimes light migraine too T_T). Well, I'm typing this post while 'enjoying' my headache. So, I'm sorry if I don't babble too much in this post. I posted this tempeh steak bento some weeks ago in my FB actually, but just got the chance to post it now. This bento relies so much on the usage of cute food picks. I sometimes do regret and look poor at my neglected cute food picks collection that I seldom use. At many times I wonder myself that I couldn't resist to buy so many cute food picks, but after handing them, I just put them to rest beautifully in my organizer boxes *sigh*. So, it's the time for my cute food picks' revivification ;p. Making cute bento without much effort! That's the soul of food pick shopping, rite? ^^

Tempeh Steak & Zoo Buddies Bento 1

I enjoyed my tempeh steak with warm steamed rice, red bean curry, and my own creation sauce with Sambal Bangkok hehehe (if you ask me what ingredients I used, I'll answer you: Hehe, I forget *while scratching my head :D*). In another box, I had some grapes, tamagoyaki, boiled broccoli-beef sausage-tofu sandwich, and a cup of extra red bean curry.

See y'all dear friends ^^

You May Also Like

18 comments

  1. Taaa, steak tempeh itu tuh tempe dilumatin terus disalut tepung ya? hehe. aku sering denger tp blm pernah coba..

    ReplyDelete
  2. @Momon: Gak mesti sih Mon kalo buat aku hehe... Kadang aku bikin tempe asli sama tahu dan kadang tak tambahin cincangan daging ayam tanpa ditambah tepung atau dibalut tepung. Kadang aku bikin tak tambahin tepung, tapi malah belum pernah bikin yang dibalut tepung :D. Tergantung selera aja sih. Dulu aku bikin tanpa tak balut tepung juga gak papa tuh steaknya, gak pecah, tetep mulus dan yummmeeeeh ^^. Tapi kalo bikin steak tempe aku selalu kukus dulu tempenya, menurutku rasanya lebih enak aja dan lebih empuk :D

    ReplyDelete
  3. @Endah: Which one do you mean? The tempeh steak? Well, I have posted on how to make tofu and tempeh steak before. You can peep the recipe here ^^

    http://bonitofood.blogspot.com/2010/04/tofu-tempeh-steak.html

    ReplyDelete
  4. hi Tata, love those picks and all the HK bentos!! hope your 'migraine' had flown away.. take care.

    ReplyDelete
  5. aaahhh pasti enaaakkkk .... terus sausnya pake apa say?

    ReplyDelete
  6. Sama Ta, aku selalu pengen beli food picks lucu2, tp akhirnya malah gak dipake...Aku kemaren barusan beli Rilakkuma food picks dari ebay, krn gak tahan ngeliat keimutannya ;), moga2 bakal dipake suatu saat pas udah nyampe nanti ;).

    ReplyDelete
  7. mouth watering dishes.. red bean curry looks delicious.. never tried that..

    ReplyDelete
  8. @anna2003: Hi Karen, thank you so much for your comment and concern. I'm much better right now :D. So glad to have you back here :D

    ReplyDelete
  9. @Lina Gladman: Hehehe, ember Mbak Lin :D. Wuaduh, sdh saiya tulis tuh, kalo ditanya saya agak lupa, saya kan orangnya suka main cemplang-cemplung aja pas masak hehe. Yang bisa kuingat cuma ini: pokonya ada sambal Bangkoknya, sambal saus tomat, sama madu, yg lainnya lopa hehehe :D

    ReplyDelete
  10. @CG: Aku juga gitu, beli krn laper mata aja lihat yg lucu2, abis tu gak tau mau dibikin apa hehehe. Yang Rilakkuma kmren aku juga sempat pengen beli, pas tak pikir2 lagi buat apa, yang panda sama pink usagi aja jarang kepake, ntar nasibnya bakal sama deh, duduk2 indah di dalam kotak hehehe. Jadi gak beli dulu deh :D

    ReplyDelete
  11. @Bobo: Thanks a lot Florence! That's my first trial too making red bean curry. I just love to cook something with a new idea. The red bean curry turned out great, the read beans were so soft and tender :D

    ReplyDelete
  12. Thanks miss
    I think this not difficult, so i wanna try make this

    ReplyDelete
  13. love it love it love it... your food and photo also bright and colourfull as usual. and your uwer uwer food pick is drive me crazy, i looking for it at all of indo OS but i didn't find it T__T hua.... hihihihihihihi (nangis karo ndlosor ndlosor)

    ReplyDelete
  14. @Oen Priyanto: Thanks a lot Mbak Uun :D. Haven't you got the uwer-uwer pick yet? I once saw it is sold in Bentocraft, you can check there :D

    ReplyDelete
  15. steak tempeh keliatannya enak nih...aku lagi pengen coba bikin burger tempe..Uh, selalu ngiri sama hasil foto-mu, Ta. Udah obyek nya bagus, fotonya juga bagus...dobel deh

    ReplyDelete
  16. @Journal Mommy Yenny: Waaaahhhhh.... Kita sehati nih Mbak Yen. Aku juga punya rencana pengen bikin burger nasi dengan tempe patty, tapi masih nunggu cetakan rice burgernya hehehe. Waduuh, makasih Mbak Yen, ntar kalo tak kasih liat lokasi pemotretannya pingsan deh hueheheeh ^^

    ReplyDelete

Just feel free to drop your comment. It will be visible after approval.